Anonim
Cine imi da un model de teza la romana sem 2 clasa a6-a.Va rog!!!
×
Răspuns
Anonim
Nume………………………………………….. Data 15 MAI 2007Se acordă 10p din oficiu Clasa a VI-aTimp de lucru: 50 min Semestrul IIToate subiectele sunt obligatoriiLUCRARE SCRISĂ LA LIMBA ŞI LITERATURA ROMÂNĂI. Citeşte cu atenţie textul, pentru a răspunde cerinţelor:
„A revenit albastrul mai!O şterg de-acasă frumuşel:Flori în grădină, flori pe plaiGrivei cu mine, eu cu el, Şi flori la pălărie!Şi satu-n colb se-neacă… Stau ca pe spini, stau ca pe foc!Intrăm în codru, şi Grivei E timpul numai bun de jocA-nnebunit de vesel ce-i: Şi bun de ştrengărie…Mă muşcă, sare, joacă…Grivei, tovarăşul meu drag,Dă spaima-n vrăbii, latră-n vânt, Nerăbdător aşteaptă-n pragÎşi face mendrele, eu cânt, S-azvârl în colţ ghiozdanul…Şi codrul lin răsună… I-e dor ca s-o pornim haihui:Pe sus trec leneş nouri grei – Mă dau mai bine-n partea lui,Noi nici nu ne gândim la ei,Că nu mai e tot anul!Şi doar aduc furtună!
(Şt. O. Iosif –
Furtună
)Cerinţe:1.Identifică, în prima strofă a textului dat, cuvântul care se repetă, explicând semnificaţiileacestuia în context.
6 puncte
2.În versul
Stau ca pe spini, stau ca pe foc!
există:
4 puncte
a)comparaţii b)epitetec)metafore3.Precizează anotimpul sugerat de versurile date şi adu un argument pentru susţinerea afirmaţieitale.
6 puncte
4.În versul
Pe sus trec leneş nouri grei,
există:
4 puncte
a)o imagine auditivă; b)o imagine vizuală;c)o imagine olfactivă.5.Desparte în silabe cuvintele:
ştrengărie; tovarăşul; ghiozdanul; nouri.
4 puncte
6.Transcrie diftongii din următoarele cuvinte:
mai; stau; Grivei; aşteaptă.
4 puncte
7.Scrie câte un sinonim potrivit pentru sensul din text al cuvintelor
vesel
şi
codrul.
4 puncte
8.Transcrie, din textul dat, un derivat diminutival şi precizează valoarea lui morfologică.Alcătuieşte un enunţ în care acelaşi cuvânt să aibă altă valoare morfologică.
6 puncte
9.În structura
albastrul mai
,
cuvântul subliniat
este:
4 puncte
a)adjectiv b)adverbc)substantiv.10.Transcrie, din text, o prepoziţie şi o conjuncţie.
4 puncte
Situl tezei:
https://www.scribd.com/doc/55002210/teza-romana-clasa-6
„A revenit albastrul mai!O şterg de-acasă frumuşel:Flori în grădină, flori pe plaiGrivei cu mine, eu cu el, Şi flori la pălărie!Şi satu-n colb se-neacă… Stau ca pe spini, stau ca pe foc!Intrăm în codru, şi Grivei E timpul numai bun de jocA-nnebunit de vesel ce-i: Şi bun de ştrengărie…Mă muşcă, sare, joacă…Grivei, tovarăşul meu drag,Dă spaima-n vrăbii, latră-n vânt, Nerăbdător aşteaptă-n pragÎşi face mendrele, eu cânt, S-azvârl în colţ ghiozdanul…Şi codrul lin răsună… I-e dor ca s-o pornim haihui:Pe sus trec leneş nouri grei – Mă dau mai bine-n partea lui,Noi nici nu ne gândim la ei,Că nu mai e tot anul!Şi doar aduc furtună!
(Şt. O. Iosif –
Furtună
)Cerinţe:1.Identifică, în prima strofă a textului dat, cuvântul care se repetă, explicând semnificaţiileacestuia în context.
6 puncte
2.În versul
Stau ca pe spini, stau ca pe foc!
există:
4 puncte
a)comparaţii b)epitetec)metafore3.Precizează anotimpul sugerat de versurile date şi adu un argument pentru susţinerea afirmaţieitale.
6 puncte
4.În versul
Pe sus trec leneş nouri grei,
există:
4 puncte
a)o imagine auditivă; b)o imagine vizuală;c)o imagine olfactivă.5.Desparte în silabe cuvintele:
ştrengărie; tovarăşul; ghiozdanul; nouri.
4 puncte
6.Transcrie diftongii din următoarele cuvinte:
mai; stau; Grivei; aşteaptă.
4 puncte
7.Scrie câte un sinonim potrivit pentru sensul din text al cuvintelor
vesel
şi
codrul.
4 puncte
8.Transcrie, din textul dat, un derivat diminutival şi precizează valoarea lui morfologică.Alcătuieşte un enunţ în care acelaşi cuvânt să aibă altă valoare morfologică.
6 puncte
9.În structura
albastrul mai
,
cuvântul subliniat
este:
4 puncte
a)adjectiv b)adverbc)substantiv.10.Transcrie, din text, o prepoziţie şi o conjuncţie.
4 puncte
Situl tezei:
https://www.scribd.com/doc/55002210/teza-romana-clasa-6
Mulțumesc 3

Anonim așteaptă ajutorul tău.
Adaugă răspunsul tău și câștigă puncte.